RSS Feed

Buraczki z kminkiem prosto z Kociewia. Polecam :-)

Składniki

8-9 kg buraków
– 3 l wody
– 2 łyżki soli
– 0,5 l octu
– 1,5kg cukru
– 4 opakowania kminku
– 2-4 liście laurowe
– 8 ziaren ziela angielskiego

Przygotowanie

Od pewnego czasu szukałem przepisu na buraczki z kminkiem, którymi zachwyca się moja rodzina podczas obiadów w pewnej swojskiej karczmie. Gdy już znalazłem, postanowiłem sprawdzić i musze stwierdzić, że to jest to🙂

O to przepis:

1. Buraczki gotujemy na pół miękko, studzimy i obieramy ze skórki

2. Następnie kroimy w plastry i wkładamy do słoików.

3. Wodę wraz z solą, octem, cukrem, liściami laurowymi, zielem angielskim oraz kminkiem gotujemy ok 15-20 min.
(ja rozdzielam na dwa garnki i wszystko daje po połowie; nie bójcie się, że tyle cukru)

4.Zalewamy buraczki w słoikach, mocno zakręcamy i pasteryzujemy ok 15 min.

Naprawdę polecam🙂

Leave a Reply

